Przykłady wykorzystania technologii VoIP przez organizacje
czytaj:
Aby móc pracować w takiej technologii musimy mieć właściwy sprzęt. Tutaj są dwa wyjścia. Jedno to zainstalowana w biurze bramka voip lub centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne dające możliwość przekształcenia sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na taki, który można przesłać przez internet. Zwykle takiego typu bramki mają wmontowany system call center. To wspaniałe rozwiązanie, jeżeli kontaktuje się z nami wielu klientów lub w firmie prowadzimy przykładowo sprzedaż telefoniczną, albo infolinię. Dobrze jest zwrócić uwagę na takiego rodzaju wyjście. Zredukujemy tym sposobem koszty, nie będziemy przywiązani do konkretnego operatora.
Zamiast bramki można po prostu kupić i zainstalować telefon ip. To po prostu typ aparatu telefonicznego, ale w odróżnieniu od normalnego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej.
zobacz:
Oczywiście tego rodzaju rozwiązanie ma pewne minusy.
Kiedy dojdziesz do wniosku, że przydatne okazałyby się uzupełniające informacje na opublikowany temat, to kliknij tu i sprawdź również inne wiadomości.
Przede wszystkim jest bardziej awaryjna niż standardowe łącza telefoniczne. Nadal jest dopracowywana, zatem w okresie kilku lat sytuacja ta pewnie ulegnie zmianie. Teraz jednak musimy się liczyć z zakłóceniami. Oczywiście jeżeli niespodziewanie stracimy połączenie z internetem, będzie duża awaria – od razu przestaną działać również telefony, co może przynieść nam wiele strat. Nie zapominajmy o tym, decydując się na tę technologię.
Póki co, gdy jeszcze jest na etapie dopracowywania, należy dodatkowo mieć w biurze choćby jedną zwykłą linię telefoniczną, tak w razie czego. Wówczas będziemy mieć gwarancję, ze nawet gdy dojdzie do jakiejś awarii a z internetem będą kłopoty, to nie zostaniemy całkiem odcięci od możliwości kontaktu z klientami.