Przykłady wykorzystania technologii VoIP przez organizacje

Od jakiegoś czasu coraz większą popularnością, zwłaszcza w przedsiębiorstwach, które często kontaktują się z klientami cieszą się aparaty telefoniczne wykorzystujące technologię VoIP. To skrót znaczący dokładnie „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego typu daje możliwość takiego przekształcenia sygnału mowy, by dało się go przekazywać za pomocą internetu.

Jak łatwo się domyślić centrale telefoniczne działające w tej technologii są dużo tańsze w eksploatacji niż zwykłe. To właśnie główny powód dla którego przedsiębiorcy decydują się na takie rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj: http://jerzypytko.com/chcesz-byc-poinformowany-kupuj-gazety.html

telefon ip

Aby móc pracować w takiej technologii musimy mieć właściwy sprzęt. Tutaj są dwa wyjścia. Jedno to zainstalowana w biurze bramka voip lub centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne dające możliwość przekształcenia sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na taki, który można przesłać przez internet. Zwykle takiego typu bramki mają wmontowany system call center. To wspaniałe rozwiązanie, jeżeli kontaktuje się z nami wielu klientów lub w firmie prowadzimy przykładowo sprzedaż telefoniczną, albo infolinię. Dobrze jest zwrócić uwagę na takiego rodzaju wyjście. Zredukujemy tym sposobem koszty, nie będziemy przywiązani do konkretnego operatora.

Zamiast bramki można po prostu kupić i zainstalować telefon ip. To po prostu typ aparatu telefonicznego, ale w odróżnieniu od normalnego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej.

zobacz: http://imperiet.net/admin/06-03/468.html

Oczywiście tego rodzaju rozwiązanie ma pewne minusy. Przede wszystkim jest bardziej awaryjna niż standardowe łącza telefoniczne. Nadal jest dopracowywana, zatem w okresie kilku lat sytuacja ta pewnie ulegnie zmianie. Teraz jednak musimy się liczyć z zakłóceniami. Oczywiście jeżeli niespodziewanie stracimy połączenie z internetem, będzie duża awaria – od razu przestaną działać również telefony, co może przynieść nam wiele strat. Nie zapominajmy o tym, decydując się na tę technologię.

Póki co, gdy jeszcze jest na etapie dopracowywania, należy dodatkowo mieć w biurze choćby jedną zwykłą linię telefoniczną, tak w razie czego. Wówczas będziemy mieć gwarancję, ze nawet gdy dojdzie do jakiejś awarii a z internetem będą kłopoty, to nie zostaniemy całkiem odcięci od możliwości kontaktu z klientami.