Trening ciężarowca w sezonie letnim – na czym się skupić?

Chociaż prawdziwy kulturysta zdaje sobie sprawę z tego, iż treningi trzeba przeprowadzać regularnie przez całe 12 miesięcy, poszczególne pory roku rządzą się swoimi prawami. Dobrze jest dopasować swój plan treningowy do otaczającej nas pogody i panujących w danej chwili warunków, gdyż to skutkuje lepszymi efektami oraz umiarkowanym zmęczeniem organizmu.

W drugiej połowie roku, kiedy wzrasta zapotrzebowanie organizmu na kalorie i dieta wygląda nieco inaczej niż w okresie letnim, rozsądnie jest postawić na trening ogólny, który pozwoli osiągnąć prawidłową masę oraz poprawi sprawność. Ćwiczenia złożone genialnie wpływają na ogólne uformowanie sylwetki, zredukowanie tkanki tłuszczowej oraz początkowe wypracowanie mięśni. Letni gorąc to z kolei najlepszy czas na ćwiczenia izolowane, to jest takie, które zmuszają do pracy jedną wybraną grupę mięśni. Trening tego rodzaju pozwala osiągnąć wymarzoną rzeźbę wybranej partii ciała przy stosunkowo niedużym wysiłku. Jeżeli latem nie masz ochoty na strumienie potu, ćwiczenia izolowane będą dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj porady doteyczące ćwiczeń izolowanych.

ćwiczenia na siłowni

Autor: brett jordan
Źródło: http://www.flickr.com

Częstym błędem – zwłaszcza w męskim gronie osób ćwiczących kulturystykę, jest koncentrowanie uwagi na górnych częściach ciała. Trenujemy bicepsy, brzuch i kark, a przecież trening nóg jest równie istotny. Zobacz artykuł o treningu nóg. W przypadku ćwiczeń izolowanych możemy wskazać ćwiczenia (skorzystaj z oferty na ćwiczenia-> sklep.sport-max.pl/ser-pol-290-REAL-PHARM-Real-Whey.html) ud i pośladków oraz ćwiczenia łydki. Rzecz jasna, jest to jedynie uproszczony podział na poszczególne partie ciała, jednak dający zamierzone efekty izolowany trening nóg skupia się na dokładnie wskazanych mięśniach.

Dużą zaletą okresu letniego jest fakt, iż ćwiczenia można wykonywać praktycznie wszędzie. Osobom początkującym poleca się oczywiście specjalistyczne urządzenia na siłowni, ponieważ ograniczają one zakres ruchowy i tym samym minimalizują ryzyko błędnego wykonywania ćwiczeń, jednak osoby bardziej doświadczone mogą bez obaw wykonywać ćwiczenia na łonie natury – co w przypadku cudownej pogody może stać się efektywną motywacją do ćwiczeń. Jednocześnie poprawimy za darmo koloryt skóry, a nie od dziś wiadomo, iż odpowiednia opalenizna idealnie podkreśla rzeźbę mięśni, jak również całość sylwetki kulturysty.